Det här är bloggen om mej och min bror. Vi är två amstaffpojkar.. Jag är den vita och heter Styx,
min lille bror heter Cupido

lördag 19 december 2009

Kallt igen!

Ännu en dag som är kall inne som ute. I natt har jag skakat på huvudet, de har varit så kletigt i örat. Så i morse när matte kände på mitt öra va de skorvigt längst ut. Så hon fick lov tända och kolla va de va, hon trodde först de va blod för jag skakat på huvudet så hela natten. Men sen peta hon örat och de kom ut mycke blött skit. Skönt och få bort de, men hållt på lite över dagen och tyckt de varit jobbigt. Sen googla matte på de, då kom de fram öroninflammation De kunna gå över själv om man peta örat annars va de bara att åka till veterinären och få örondroppar. De är inte lätt bo här när man inte har så mycket päls. Men jag hoppas de håller på att släppa, inte känt nå obehag i örat på hela kvällen.
//Styx

Bara sovit i sängen framför brasan och tuggat på mitt goda tuggben som jag fick igår. Snart har matte sagt de är jul också, då får man paket om man varit snäll. Men matte sagt jag varit till doktorn så mycket så de kanske inte blev någon julklapp. Men de tror jag inte på... sett en påse som låg på golvet och där i kände jag de låg nått gott. Försökte tjuv kolla men då kom matte och la upp den på hyllan.. Hmmm.. suck.. bara och vänta om se va man får.
//CupidO

1 kommentar:

  1. Ja det är synd att ni är så tjocka så inte kläderna passade som mormor tänkte köpa i julklapp... mormor får nog ta fram stickor o garn... eller kanske gammal.. =)

    SvaraRadera